Perasmian Masjid Haji Noor & Berbuka Puasa, Musa Aman
Linkedin

Perasmian Masjid Haji Noor & Berbuka Puasa, Musa Aman

Kota Kinabalu : Malaysia | Aug 24, 2012 at 1:35 AM PDT
XX XX
Views: Pending
 

Terima Kasih kepada Datuk Musa selaku Ketua Menteri Sabah atas kesudian beliau untuk datang ke Kg. Serusop, Tuaran untuk bersama dengan penduduk kampung tersebut. Kehadiran Datuk ke kampung ini menambahkan lagi seri masjid baru yang baru saja siap dan diguna tahun ini. Bukan saja Datuk Musa yang turut hadir pada ketika itu namun ramai lagi ahli kabinet dan pemimpin turut meriahkan lagi program tersebut, Speaker DUN Sabah pun tidak ketinggalan hadir bersama menjayakan program tersebut.

Penduduk kampung tidak melepaskan peluang yang ada ini untuk bersama dengan para pemimpin yang hadir ketika itu. Semamgnya usaha mendekati hati penduduk ini satu perkara yang perlu. Sekurangnya penduduk tidak rasa terpinggir oleh para pemimpin. Teruskan usaha yang baik untuk kebaikkan bersama.

Program perasmian masjid Haji Noor ini disisipkan sedikit program pemberian bantuan kepada sekolah-sekolah terpilih yang terdapat di Tuaran. Semoga dengan bantuan ini dapat meringankan pengurusan sekolah tersebut. Bantuan sumbangan tersebut diserahkan sendiri oleh Datuk Musa Aman kepada wakil pihak setiap sekolah.

Setelah selesai dengan ucapan yang dibuat oleh Datuk Musa, bermulalah acara perasmian untuk Masjid Haji Noor ini. Dengan ini tercatatlah sejarah Masjid ini dirasmikan oleh Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Panglima Haji Musa Haji Aman.

Selesai semua acara perasmian, penyampaian sumbangan maka kini tiba masanya menunggu masa untuk berbuka bersama-sama para pemimpin. Apa pun selamat berpuasa kepada semua penduduk yang menunaikannya ibadah puasa ini.

Kita dapat melihat yang mana kerajaan yang ada sekarang ini masih lagi diterima baik oleh penduduk kampung di Tuaran ini. Selagi kerajaan masih relevan selagi itulah dengan senang penduduk akan terus memberikan sokongan kepada kerajaan yang ada.-MacamDiKK...

http://bayausbh.blogspot.com/2012/08/tuaran-perasmian-masjid-haji-noor.html

lucgrant is based in New York City, New York, United States of America, and is a Stringer for Allvoices.
Report Credibility
 
  • Clear
  • Share:
  • Share
  • Clear
  • Clear
  • Clear
  • Clear
 
 
 
Advertisement
 

More From Allvoices

Report Your News Got a similar story?
Add it to the network!

Or add related content to this report



Use of this site is governed by our Terms of Use Agreement and Privacy Policy.

© Allvoices, Inc. 2008-2014. All rights reserved. Powered by PulsePoint.