Sky News admits to illegally hacking emails, says it’s ‘editorially justified’ - Breaking News Allvoices

News Stories Related To: Sky News admits to illegally hacking emails, says it’s ‘editorially justified’

By dunite
Cleveland : OH : USA | 2 years ago  
Sky News has admitted it hacked into emails belonging to John Darwin and his wife, the man who faked his own death in a canoe, and the email accounts of a suspected paedophile and his wife,...
    • Clear
    • Share:
    • Share
    • Clear
    • Clear
    • Clear
    • Clear
     
  • Read full report
   Reach     Credibility Credibility of 5
Report Your News Got a similar story?
Add it to the network!

Or add related content to this report

Related news stories

  • Clarification of the 'public interest' defence is badly needed

      The Guardian | 2 years ago
    A Sky News reporter uncovered the extent of Anne Darwin's involvement in her husband's faked death by intercepting emails. Photograph: PA Wire/PA Sky News 's decision to approve the hacking of emails belonging to John Darwin, the once-missing,...
  • News Corp hacking bill soars to i¿½240m (i¿½79million of that is for ...

      Mail Online UK | 2 years ago
    Civil claims by celebrities such as actress Sienna Miller (above) over the News of the World phone-hacking scandal have already cost News Group Newspapers nearly 24million The fall-out from the phone-hacking scandal has already cost Rupert Murdoch...
  • British Broadcaster With Murdoch Link Admits to Hacking

      Pittsburgh Post-Gazette | 2 years ago
    Sky News, a British satellite news broadcaster whose parent company is controlled by Rupert Murdoch's News Corporation, admitted Thursday that one of its reporters had hacked into e-mails on two occasions while pursuing news stories, the first time...
  • Today in the news: Ghost ship sunk by Coast Guard

      El Dorado Times | 2 years ago
    News to know A fishing boat that was swept to sea in the Japan tsunami one year ago was sunk by the U.S...The ship was a hazard to other boats, and it would have been too costly to salvage the Japanese boat, officials said...Quote of note "We stand...
  • Murdoch's Sky News Channel Discloses Hacking of E-Mails

      Newyork Times | 2 years ago
    The British satellite news broadcaster, Sky News, part-owned by Rupert Murdoch 's News Corporation, acknowledged on Thursday that one of its journalists had hacked e-mail messages at least twice in search of news stories, suggesting for the first...
  • Murdoch's Sky News Channel Discloses Hacking of E-Mails

      The New York Times | 2 years ago
    The British satellite news broadcaster, Sky News, part-owned by Rupert Murdoch 's News Corporation, acknowledged on Thursday that one of its journalists had hacked e-mail messages at least twice in search of news stories, suggesting for the first...
  • Sky News: We hacked emails 'in the public interest'

      The Mercury News | 2 years ago
    Rupert Murdoch's British satellite news channel on Thursday became the latest branch of the mogul's global media empire to acknowledge bending the rules in an effort to stay ahead. Sky News admitted its reporters hacked emails on two separate...
  • UK's Sky News hacked 'in public interest'

      The Age | 2 years ago
    Story continues below "We stand by these actions as editorially justified and in the public interest. We do not take such decisions lightly or frequently," Sky News chief John Ryley said in a statement on Thursday. He noted that, in a 2004...
  • Murdoch's Sky News Channel Admits to E-Mail Hacking

      International Herald Tribune | 2 years ago
    Sky News, part of Rupert Murdoch 's media empire, said on Thursday it had hacked into emails on two occasions but insisted it had acted in the public interest, as the channel's parent company faces an investigation by British regulators. The...
  • Now Sky News in the dock for email hacking

      Zee News | 2 years ago
    The admission is an indication that unethical news gathering practices were not confined to the now closed News of the World, but were more widespread in Murdoch's media holdings in Britain. News of the World has since been closed in the wake of the...
  • UK broadcaster Sky News admits e-mail hacking

      CNN | 2 years ago
    John Ryley, head of Sky News, said the instances involved suspected criminal activity. "We stand by these actions as editorially justified and in the public interest," he said in a statement. "We do not take such decisions lightly or frequently." An...
  • BSkyB shares plunge after Sky News admits email hacking

      The Guardian | 2 years ago
    London Stock Exchange BSkyB 's shares fell off a cliff shortly after Sky News admitted that one of its senior executives authorised a journalist to conduct email hacking on two separate occasions. Gerard Tubb, the broadcaster's northern England...
  • Sky News admits hacking emails of John Darwin

      The Independent | 2 years ago
    Roberto Mancini says if Manchester United beat QPR this weekend then the Premier League title race i... If you missed the article which has made Samantha Brick and the Daily Mail trending topics on Twitte... Suggested Topics Sky News authorised a...
  • Britain's Sky News admits to email hacking

      Al Jazeera English | 2 years ago
    46 Sky News, a part of Rupert Murdoch's media empire, has admitted to hacking into emails on two occasions, terming their action editorially justified and in the public interest. On one occasion, the news channel of BSkyB, the British broadcaster, ...
  • Sky News admits to email hacking

      BBC | 2 years ago
    Sky News admits 'canoe man' John Darwin email hack After his 'canoe death' stunt, Darwin allowed his sons to think their father was dead Sky News has said it illegally hacked emails belonging to members of the public on two separate occasions...It...
  • UK's Sky News says it hacked emails

      The Age | 2 years ago
    London April 6, 2012 Read later British broadcaster Sky News says it authorised the hacking of emails on two separate occasions, but insists the move was in the public interest. BSkyB shares dropped as much as 4.4 percent in London trading.
  • Email hacks were for public good, Sky News says

      Canadian Broadcasting Corporation | 2 years ago
    British broadcaster Sky News, partly owned by Rupert Murdoch's News Corporation, says it authorized the hacking of emails on two separate occasions, but it insists the move was in the public interest. The news channel says that in one case it broke...
  • BSkyB Shares Plunge as Hacking Row Moves to Cable Broadcaster

      International Business Times | 2 years ago
    Shares have fallen sharply after new hacking revealations BSkyB shares fell sharply in London trading Thursday after the news channel portion of the cable broadcaster admitted to hacking into the email accounts of two private citizens. The...
  • UK's Sky News: We hacked in the public interest

      AP Online | 2 years ago
    Rupert Murdoch's Sky News channel twice authorized its reporters to hack into computers, a potentially embarrassing revelation that could further dent the media tycoon's hope of acquiring full control over satellite broadcaster BSkyB.
  • UK's Sky News says it hacked emails

      The Age | 2 years ago
    The news channel says in one case it broke into emails belonging to Anne and John Darwin, who became notorious after the latter tried to fake his own death in an elaborate insurance fraud. The news channel said in a statement on Thursday that "we do...
  • Sky News email hacking - full statement

      The Guardian | 2 years ago
    Sky News boss, John Ryley, said the email hacking was 'justified and in the public interest'. Photograph: Justin Downing/Sky News " Sky News is committed to the highest editorial standards. Like other news organisations, we are acutely aware of the...
  • Sky News admits hacking emails of 'canoe man'

      The Observer | 2 years ago
    A Sky News reporter hacked into emails written to Anne Darwin by her husband, John, who faked his death in a canoeing incident in 2002. Photograph: PA Sky News has admitted that one of its senior executives authorised a journalist to conduct email...


Use of this site is governed by our Terms of Use Agreement and Privacy Policy.

© Allvoices, Inc. 2008-2014. All rights reserved. Powered by PulsePoint.